diumenge, 11 de setembre de 2011

Ensenyem a pescar o donem peixet?


Ensenyem a pescar, o donem peixet, o receptes multivalents  que es poden aplicar en situacions diverses?
Ensenyem a pescar o  ensenyem on hi ha  bona pesca?   Els mostrem quines canyes , hams i esquers són millors i després deixem que els alumnes tinguin temps per desenvolupar les seves pròpies estratègies de pesca?  potser descobriran nous bancs de peixos , i  combinacions noves d’esquers i hams.
Podem motivar, engrescar als alumnes a partir de temes propers i quotidians, però compte no només i no segons quins .
Cal tractar  a l’aula la tele escombraries amb el pretext de criticar-la o enriure’ns?  el programa del Monegal és de debò un programa de crítica?  o és un pretext per remenar les escombraires i donar excuses i justificacions  elitistes per a poder seguir mirant tele porqueria amb ulleres d’intel·lectual?  
O bé hem d’anar al cantó contrari de la balança i tractar temes  com ara el tràfic d’òrgans humans pensant que així els  donem una visió real de la crueltat del món.
Hem privat els nens del dret a ser nens i els volem eternament adolescents. Els ho donem tot, tot allò que es pot comprar, però no els donem esperança, els adormim   per força amb plors o sense i els desvetllem a trets.
També es trist i dur ser nen o adolescent als països  del mal anomentat primer món,  per cert, primer en què?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada