Ensenyem a pescar, o donem peixet, o receptes
multivalents que es poden aplicar en
situacions diverses?
Ensenyem a pescar o ensenyem on hi ha bona pesca?
Els mostrem quines canyes , hams i esquers són millors i després deixem
que els alumnes tinguin temps per desenvolupar les seves pròpies estratègies de
pesca? potser descobriran nous bancs de
peixos , i combinacions noves d’esquers
i hams.
Podem motivar, engrescar als alumnes a partir
de temes propers i quotidians, però compte no només i no segons quins .
Cal tractar a l’aula la tele escombraries amb el pretext
de criticar-la o enriure’ns? el programa
del Monegal és de debò un programa de crítica? o és un pretext per remenar les escombraires i
donar excuses i justificacions elitistes
per a poder seguir mirant tele porqueria amb ulleres d’intel·lectual?
O bé hem d’anar al cantó contrari de la
balança i tractar temes com ara el
tràfic d’òrgans humans pensant que així els
donem una visió real de la crueltat del món.
Hem privat els nens del dret a ser nens i els
volem eternament adolescents. Els ho donem tot, tot allò que es pot comprar,
però no els donem esperança, els adormim
per força amb plors o sense i els
desvetllem a trets.
També es trist i dur ser nen o adolescent als països del mal anomentat primer món, per cert, primer en què?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada