dissabte, 14 de desembre de 2013

5 punts d'accés a la comprensió segons H. Gardner

Rellegint   La mente no escolarizada.(*)  He recuperat i resumit aquests cinc punts que poden ajudar  a preparar les  activitats  per als nostres alumnes dins les propostes didàctiques basades en tasques com per exemple les WebQuest i altres.

1   1-Punt d’accés narratiu: Es presenta un relat o una narració relacionada amb el concepte que volem tractar. 
          Exemple: per parlar de la democràcia es pot explicar la història dels seus inicis a la Grècia antiga o els orígens del govern dels Estats Units.

22-Punt de vista Lògico-quantitatiu : Es parteix d’un enfocament  numèric o d’un procés de raonament  deductiu. 
         Exemple de la democràcia: Examinar els models  de votació del congrés al llarg del temps o els arguments  per defensar o atacar la democràcia.

33-Punt d’accés fundacional: Examinar les facetes filosòfiques i terminològiques del concepte: 
       Exemple: Examinar el significat essencial  de la paraula “democràcia” i la relació amb altres formes de governar i de prendre  decisions.  Exposar els raonaments per adoptar un enfocament democràtic en lloc d’un altre de tipus oligàrquic.

44-Punt d’accés  estètic . Partir dels trets sensorials o  superficials que poden captar l’atenció dels alumnes
       Exemple: Escoltar grups musicals que actuen conjuntament, sota la direcció d’un sol individu


55-Punt d’accés experimental: A partir d’una activitat tractant directament amb materials que transmeten conceptes
         Exemple: Formar grups que han de prendre decisions observant els pros i els contres de la democràcia en comparació amb altres formes basades en  decisions preses des de dalt.

 (*)La mente no escolarizada.Como piensan los niños, como deberían enseñar en las escuelas de Howard Gardner. Ed. Paidos 1993 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada