Rellegint La mente no escolarizada.(*) He recuperat i resumit aquests cinc punts que poden ajudar a preparar les activitats per als nostres alumnes dins les propostes didàctiques basades en tasques com per exemple les WebQuest i altres.
1 1-Punt
d’accés narratiu: Es presenta un relat o una narració relacionada amb el
concepte que volem tractar.
Exemple: per parlar de la democràcia es pot
explicar la història dels seus inicis a la Grècia antiga o els orígens del
govern dels Estats Units.
22-Punt de
vista Lògico-quantitatiu : Es parteix d’un enfocament numèric o d’un procés de raonament deductiu.
Exemple de la democràcia: Examinar
els models de votació del congrés al
llarg del temps o els arguments per
defensar o atacar la democràcia.
33-Punt
d’accés fundacional: Examinar les facetes filosòfiques i terminològiques
del concepte:
Exemple: Examinar el significat essencial de la paraula “democràcia” i la relació amb
altres formes de governar i de prendre decisions. Exposar els raonaments per adoptar un
enfocament democràtic en lloc d’un altre de tipus oligàrquic.
44-Punt
d’accés estètic . Partir dels trets sensorials
o superficials que poden captar
l’atenció dels alumnes
Exemple: Escoltar
grups musicals que actuen conjuntament, sota la direcció d’un sol individu
55-Punt d’accés
experimental: A partir d’una activitat tractant directament amb materials
que transmeten conceptes
Exemple: Formar grups que han de prendre decisions
observant els pros i els contres de la democràcia en comparació amb altres
formes basades en decisions preses des
de dalt.
“ (*)La mente no escolarizada.Como piensan los niños, como deberían enseñar en las escuelas de Howard Gardner. Ed. Paidos 1993
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada