Conferencia de Francesco Tonucci (trobat gràcies al professor Jarbas)
Recursos, propostes, continguts i metodologies que afavoreixen el desenvolupament de les competències bàsiques, el treball cooperatiu i la recerca. Així com projectes i estratègies diverses per a la construcció de coneixement.
diumenge, 22 de desembre del 2013
Tresors via Jarbas N. Barato
Feia temps que no sabia res del professor Jarbas Novelino Barato. L'acabo de retrobar via Facebook i al seu blog http://jarbas.wordpress.com/. Es un pou de ciència pedagògica i de recursos . No el perdeu de vista
Conferencia de Francesco Tonucci (trobat gràcies al professor Jarbas)
Conferencia de Francesco Tonucci (trobat gràcies al professor Jarbas)
diumenge, 15 de desembre del 2013
dissabte, 14 de desembre del 2013
5 punts d'accés a la comprensió segons H. Gardner
Rellegint La mente no escolarizada.(*) He recuperat i resumit aquests cinc punts que poden ajudar a preparar les activitats per als nostres alumnes dins les propostes didàctiques basades en tasques com per exemple les WebQuest i altres.
1 1-Punt
d’accés narratiu: Es presenta un relat o una narració relacionada amb el
concepte que volem tractar.
Exemple: per parlar de la democràcia es pot
explicar la història dels seus inicis a la Grècia antiga o els orígens del
govern dels Estats Units.
22-Punt de
vista Lògico-quantitatiu : Es parteix d’un enfocament numèric o d’un procés de raonament deductiu.
Exemple de la democràcia: Examinar
els models de votació del congrés al
llarg del temps o els arguments per
defensar o atacar la democràcia.
33-Punt
d’accés fundacional: Examinar les facetes filosòfiques i terminològiques
del concepte:
Exemple: Examinar el significat essencial de la paraula “democràcia” i la relació amb
altres formes de governar i de prendre decisions. Exposar els raonaments per adoptar un
enfocament democràtic en lloc d’un altre de tipus oligàrquic.
44-Punt
d’accés estètic . Partir dels trets sensorials
o superficials que poden captar
l’atenció dels alumnes
Exemple: Escoltar
grups musicals que actuen conjuntament, sota la direcció d’un sol individu
55-Punt d’accés
experimental: A partir d’una activitat tractant directament amb materials
que transmeten conceptes
Exemple: Formar grups que han de prendre decisions
observant els pros i els contres de la democràcia en comparació amb altres
formes basades en decisions preses des
de dalt.
“ (*)La mente no escolarizada.Como piensan los niños, como deberían enseñar en las escuelas de Howard Gardner. Ed. Paidos 1993
dilluns, 9 de desembre del 2013
La banalització de l'educació
Acabo de llegir aquest Tweet
Fent referència a una afirmació de la Consellera d'Ensenyament. Però com podreu comprovar, la consellera ha dit, segons el cos de la notícia que
" la millor manera de començar a arreglar l'ensenyament és aconseguir que cap pare parli malament de cap mestre a casa"
No es tracta ara de donar la raó a la Consellera ni de discutir la seva frase . Del que es tracta és d'exigir una mica més de rigor al mitjans de comunicació.
Que fàcil que seria oi que només aconseguint que els pares no parlin mai malament d'un mestre ja estés tot solucionat?
Si us plau senyors periodistes . Una mica més de respecte als docents , als pares , als mestres i a l'educació en general.
Diversos exemples semblants aquests dies, sobre l' informe Pisa, han indignat als bons docents.
Però per sort, tenim periodistes com Antoni Basas que dediquen temps a fer entrevistes en profunditat per parlar d'educació. no us perdeu aquesta amb el Dr. Xavier Melgarejo expert en l'educació de Finlàndia i també de Catalunya.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)